Cross cultureel ondernemerschap & International Business

Wie ik ben ? Mila Bahadoersing: Mijn toegevoegde waarde is dat ik als cross cultureel ondernemer met ruim 25 jaar werk en ondernemerservaring helder inzicht geef in diverse ondernemersvragen en proactief mee denk met ondernemers. Ik bied hulp en adviseer ondernemers die willen groeien met hun bedrijf, voor die bedrijven ben ik een meedenkend voorman. Als mijn hulp nodig is, ben ik er. In sommige periodes is dat vaak, bijvoorbeeld als het bedrijf in transitie is of als een ondernemer internationaal wil uitbreiden.

Met mijn expertise in toerisme, zie zeker kansen in deze sector voor Suriname bevorderen/promoten. Jaya Experience & Incentive en onderdeel van "by Oedradj"

Uiteindelijk gaat het om het volgen van uw droom en het creëren van waarde voor uw omgeving en voor u zelf, door het stellen van DOELEN . Daarbij hoeft u niet exact te weten wat u over een jaar of vijf jaar gaat doen, als u maar weet wat uw volgende stap is..

Graag zoek ik naar mogelijkheden om bedrijven en mensen met elkaar te verbinden. Nieuwe samenwerkingen aan te gaan, business te genereren door elkaar te gunnen en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen(MVO) te bevorderen en toepassen.

Wilt u mij connecten of heeft u een vraag of opmerking?
✆ +31 637030311 (NL)
✆ +597 - 8576522 (SR

"Life is what happening to you, while you are making other plans." JL






Hoe start je een echte discussie op LinkedIn Groepen


 

Tip #1: Kies de juiste LinkedIn groepen

Sommige groepen zijn niet relevant om een discussie te starten. Wees dus selectief en kies de juiste LinkedIn groepen. Bijvoorbeeld door de kijken naar de omschrijving van de LinkedIn groep en het aantal leden. Niet alleen in LinkedIn groepen van vakgenoten en in jou eigenbranche, vraag je af waar jou doelgroep zit, wie zijn jou klanten. Handig voor het opbouwen van jou expertise en zichtbaarheid.

 

Tip #2: Stel een vraag die aansluit bij de leden van de groep

Dit houdt verband met de eerste tip, maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Een ‘goede’ LinkedIn groep heeft namelijk een sterke gemene deler: een specifiek onderwerp waar alle leden in geïnteresseerd zijn.  Dit kunt u afleiden aan het profiel van de groep en is de basis voor een echte discussie. Zorg dat u feeling krijgt met een LinkedIn groep voordat u een discussie start. 

Tip #3: Stel een vraag die aansluit bij de actualiteit

Dit lijkt een open deur, maar het wordt nog weinig toegepast. Speelt er iets in uw regio of branche? Maak daar dan gebruik van en haak erop in met uw vraag. Bijvoorbeeld: ‘Wat vindt u van de nieuwe wet- en regelgeving in …’ (door een consultant in rechten). Of: ‘In onze regio wordt gesproken over een nieuw winkelcentrum(project ontwikkelaar). Uiteraard geldt: hoe actueler, hoe groter de kans op reacties. 

 

Tip #4: Gebruik een toelichting

Het stellen van een goede, aansprekende vraag is meestal niet voldoende. Vaak hebben mensen behoefte aan een korte toelichting op uw vraag. Leg dus kort maar krachtig uit waarom u die vraag stelt. Laat daarin ook blijken waarom u graag een antwoord wilt. Als mensen overtuigd zijn dat ze u ergens mee kunnen helpen, is de kans op een reactie namelijk veel groter.

 

Tip #5: Wees realistisch, maar laat u niet ontmoedigen 

Kent u de één procent regel al? Deze theorie is ook wel bekend als de 1-9-90 regel. Die gaat er vanuit dat 1% van de internet gebruikers content creëert, 9% een review of reactie geeft en 90% niet reageert en dus alleen consumeert. Uit ervaring weet ik dat deze theorie in de praktijk vaak opgaat. Wees dus realistisch in uw verwachtingen van discussies op LinkedIn groepen. Ook in Social Media zal het overgrote merendeel alleen informatie consumeren. Wat niet wegneemt dat deze grote groep wel beïnvloed wordt de mensen die wel reageren en hun mening geven of content creëren.

 

Tip #6: Plaats een gewaagde stelling

Een persoonlijke stelling of boude uitspraak kan uitstekend werken om reacties uit te lokken. Maar wees hiermee voorzichtig. Als u dit te vaak doet, verliest u het vertrouwen van de mensen die het lezen. Daarmee schaadt u uw eigen reputatie. Wees goed voorbereid te zijn op sterke reacties, voorzien van goede argumenten of andere bewijslast. Het gaat niet om gelijk hebben in een discussie, maar stel uw doel vast.

 

Tip #7: Bedank altijd voor een reactie

Heeft iemand de moeite genomen om te reageren? Plaats dezelfde dag nog een reactie. Begin uw reactie door hem of haar te bedanken. Standaard. Persoonlijk vind ik dat vooral een kwestie van ethiek. Populaire discussies staan namelijk bovenaan, worden dus het meest gezien en dat vergroot de kans op meer reacties en zichtbaarheid.

 

Tip #8: Doe ook mee met discussies van anderen.

Er zijn nog steeds leden die alleen commerciële uitingen van hun bedrijf plaatsen en zelf niet mee doen aan een discussie van een ander. Wees niet alleen een zender, dat wordt als heel storend ervaren. Ook in een professionele groep willen anderen weten hoe jezelf over bepaalde zaken denkt… gun andere een tipje van je eigen denkwijze en laat merken dat het breder is als alleen jou eigen vakgebied. Mensen doen graag zaken met mensen.