Cross cultureel ondernemerschap & International Business

Wie ik ben ? Mila Bahadoersing: Mijn toegevoegde waarde is dat ik als cross cultureel ondernemer met ruim 25 jaar werk en ondernemerservaring helder inzicht geef in diverse ondernemersvragen en proactief mee denk met ondernemers. Ik bied hulp en adviseer ondernemers die willen groeien met hun bedrijf, voor die bedrijven ben ik een meedenkend voorman. Als mijn hulp nodig is, ben ik er. In sommige periodes is dat vaak, bijvoorbeeld als het bedrijf in transitie is of als een ondernemer internationaal wil uitbreiden.

Met mijn expertise in toerisme, zie zeker kansen in deze sector voor Suriname bevorderen/promoten. Jaya Experience & Incentive en onderdeel van "by Oedradj"

Uiteindelijk gaat het om het volgen van uw droom en het creëren van waarde voor uw omgeving en voor u zelf, door het stellen van DOELEN . Daarbij hoeft u niet exact te weten wat u over een jaar of vijf jaar gaat doen, als u maar weet wat uw volgende stap is..

Graag zoek ik naar mogelijkheden om bedrijven en mensen met elkaar te verbinden. Nieuwe samenwerkingen aan te gaan, business te genereren door elkaar te gunnen en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen(MVO) te bevorderen en toepassen.

Wilt u mij connecten of heeft u een vraag of opmerking?
✆ +31 637030311 (NL)
✆ +597 - 8576522 (SR

"Life is what happening to you, while you are making other plans." JL






Een waardevol LinkedIn netwerk bouw je zo zelf op.

Dus krijg ik vaak de vraag " Hoe bouw ik een waardevol netwerk met LinkedIn". Uiteraard zijn er veel mogelijkheden op LinkedIn, waarbij je zonder te veel tijd kwijt te zijn dagelijks toch een goed en zinvol kunt nuttig netwerken. Op deze manier bouw je consequent aan jouw netwerk en aan jouw ‘expert status’. Je kan er altijd zelf voor kiezen om meer tijd te investeren, indien je dat nodig vindt.

Hierbij een schema van 20 min per dag voor een waardevol netwerk op LinkedIn.

Maandag

Kijk in je timeline (startpagina) wat er in je netwerk speelt. Of er interessante artikelen zijn gedeeld, updates zijn geplaatst of discussies zijn gestart. Maak contact door deel te nemen aan discussies of opmerkingen bij updates te plaatsen. Je kan ook een " interessant " (like) plaatsen, waar je iets wel interessant vindt, maar niets op te merken hebt. Natuurlijk krijg je meer interactie als je laat weten wat of waarom je iets interessant vindt

Bekijk je inbox en handel je berichten af, mijn advies is om alle berichten meteen af te handelen.( verwijderen/archiveren, beantwoorden of toevoegen)

Bekijk een aantal van je groepen en kies tussen de drie en vijf discussies om aan deel te nemen. Zoek ook naar nieuwe interessant groepen. Een groep is vooral interessant als jouw doelgroep zich daar bevindt. Wordt dus niet alleen maar lid van groepen in je eigen branche, want daar zal je de resultaten niet gaan vinden, ga zinvol opzoek naar jou doelgroep.

Dinsdag

Bekijk timeline en inbox.(zie maandag)

Zoek via LinkedIn Pulse (Blog) naar interessante updates. Bloggen is een nieuwe en misschien wel meest vindingrijke tool van LinkedIn. Het stelt je in staat om ver buiten je netwerk te zoeken naar nieuws en de wetenswaardigheden die je niet mag missen. Je kunt namelijk zelf samenstellen wie je hier wilt volgen. Natuurlijk helemaal top als je ook zelf gaat bloggen :) op LinkedIn, wacht daar niet mee tot je er helemaal klaar voor bent.. deel als je iets wilt vertellen over jou expertise en werk het indien nodig gewoon bij.

Woensdag

Bekijk je timeline en inbox.

Doe waar je maandag of dinsdag niet aan ben toe gekomen op linkedIn.

Donderdag

Bekijk je timeline en inbox.

Kijk wie je profiel bezocht heeft. Deze mensen hebben de moeite genomen om jouw profiel of andere informatie te lezen. Wellicht zijn ze geïnteresseerd wat jij voor ze kan betekenen. Nodig ze uit om te connecten, indien dat interessant kan zijn, maar wees selectief met mensen die je iet kent... zoek naar waarde en kwaliteit, niet naar kwantiteit. (een waardevol netwerk hoeft echt geen 500 contacten te hebben, die jou niet kennen, dus niks zal opleveren)

Bezoek ongeveer 3 groepen neem positief deel aan discussies, indien het onderwerp interessant is voor jou expertise, dit is de uitstekende kans om je zichtbaarheid te vergroten. Over sommige zaken kan je blijven discussiëren. Als het geen impact heeft op je leven of je bedrijf, is het geen slecht idee om te berusten in dat verschil in meningen en wereldbeeld. Toon respect of doe soms gewoon niet mee.

Vrijdag

Bekijk je timeline en inbox.

Bekijk Pulse

Bedenk met wie je in je contacten hebt, waarvan je denkt dat zij niet weten wat jij doet of waar zij mee bezig zijn. Maak spontaan een afspraak of stuur een persoonlijk bericht. Toon belangstelling in de andere zijn bedrijf/werk. Je doet er een ander enorm veel plezier mee en zullen mensen ook graag jou verhaal willen weten.

Deze structurele aanpak heeft als doel om jouw expert status te verhogen, met als gevolg dat je sneller en eenvoudiger aan kwalitatieve opdrachten komt. Je zal er wat tijd in moeten investeren, dus zie het opbouwen van je netwerk als een onderdeel van je werk of bedrijf.

Wanneer je een beetje gefocust aan het werk gaat, zullen deze handelingen niet langer dan 20 minuten hoeven te duren. Daarna kan je verder met alle andere zaken die op je wachten. Vergeet niet om eventuele artikelen die je leest te delen met je LinkedIn netwerk. Pas hierbij wel dat je niet alleen of te veel deelt, twee tot drie per week is voldoende.

Natuurlijk hoop ik, dat je verder kan met deze tips. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring en inzichten. Laat het weten door een reactie achter te laten.

Indien je meer tips, advies of op zoek bent naar ondersteuning bij het opzetten van een gedegen LinkedIn Marketing Strategie voor je bedrijf, je zichtbaarheid voor een opdracht of baan . Maak gerust een afspraak voor een GRATIS oriëntatiegesprek & ontvang direct concrete tips waar je meteen mee aan de slag kan.