Training LinkedIn Marketing


LinkedIn is hét socialmediaplatform voor bedrijven. Wilt u ook professioneel vertegenwoordigd zijn?. Denk dan aan een LinkedIn Bedrijfspagina voor zichtbaarheid en een LinkedIn Marketing Strategie.

 

Haal Meer rendement uit uw LinkedIn Bedrijfpagina

U heeft een LinkedIn bedrijfspagina opgezet, de eerste advertentiecampagne is achter de rug en de eerste volgers zijn binnen. De grote vraag is: hoe nu verder? Wat zijn uw doelstellingen, hoe gaat u het hele jaar met uw volgers communiceren en wat zijn die volgers nu precies waard? En ook belangrijk: hoe gaat u de link leggen met uw website, campagnes en de (r)etail-activiteiten van uw organisatie?
Tijdens deze training LinkedIn Marketing krijgt u het antwoord op al deze vragen en leert u hoe de LinkedIn bedrijfspagina en eventuele showcase pages  een stap verder te brengen. Tijdens de training krijgt praktijk voorbeelden en cases ter inspiratie en gaat u aan de slag met een eigen praktijkcase.


Voor wie is deze training?
Deze training is geschikt voor iedereen die binnen zijn of haar organisatie (eind)verantwoordelijk is voor het socialmediabeleid. Of u nu een communicatieadviseur, online marketeer, socialmedia- of community manager bent: deze training biedt u de kennis en tools om de volgende stap te nemen met LinkedIn. Toegang als beheerder tot een bedrijfspagina en een zekere basiskennis van de werking van LinkedIn is pre voor deze training.
 
Wat leer je tijdens deze training?
Na deze tweedaagse training: (*meerdaags 4 a 6 dagdelen opmaat ook mogelijk)
*ben u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van LinkedIn en sociale media;
*weet u hoe  LinkedIn optimaal (en stapsgewijs) integreert in uw bedrijf en online strategie:
*weet u succesfactoren en doelstellingen te formuleren voor de inzet van LinkedIn voor uw  bedrijf
  

*snapt u hoe content marketing een bijdrage levert in de communicatie met uw doelgroep en het succes van uw bedrijf op LinkedIn;
*beheerst u de basis voor het adverteren op LinkedIn,  kunt  u zelfstandig een campagne opzetten of een extern bureau aansturen;
*kunt u de resultaten van de inspanningen op LinkedIn in kaart brengen en op een effectieve wijze met collega’s delen.
Programma.

De laatste ontwikkelingen op LinkedIn
·         LinkedIn in Nederland: feiten en cijfers (Suriname)
·         LinkedIn vs. andere social media
·         LinkedIn & Mobiel
·         Slideshare en Pulse: LinkedIn apps geschikt voor content marketing
·         LinkedIn-profiel: tips voor een optimale inzet
Wat is jouw LinkedIn-strategie?
·         De plek van LinkedIn binnen de marketing & online strategie
·         Doelstellingen & KPI’s bepalen
·         LinkedIn-strategie in 5 stappen
 
LinkedIn bedrijfspagina: de ‘hub’ van alle communicatie op LinkedIn
·         De onderdelen van de LinkedIn company page
·         Showcase page: wanneer en hoe zet u deze in
·         Vergroten van het bereik van de company page
·         Cases van succesvolle company pages 
Content is king!
·         Werking van de LinkedIn newsfeed
·         Wat is een content strategie en hoe maakt u een succesvolle content kalender?
·         Welke rol spelen externe tools (YouTube, Slideshare) binnen mijn strategie?
·         Moderatie van de company page: hoe gaat u om met reacties, vragen en klachten? 
 Bespreken eigen bedrijfspagina, LinkedIn adverteren en meten is weten

Bespreken bedrijfspagina
We bespreken gezamenlijk de resultaten van de bedrijfspagina en leveren feedback.
Adverteren op LinkedIn – deel 1
·         Verschillende type LinkedIn-advertenties
·         Een LinkedIn advertentieaccount opzetten
·         Je eerste campagne opzetten
·         Het advertentiedashboard 
Adverteren op LinkedIn deel 2
·         Je campagne optimaliseren op basis van resultaten
·         Doelgroepen bepalen
·         Opzetten campagnerapportage
·         Voorbeelden
·         Hoe werkt LinkedIn Analytics?
·         LinkedIn Analytics vs. Google Analytics
·         ROI: wat is de waarde van een volger op LinkedIn
·         Hoe maak ik een effectieve rapportage?
 
  De kosten voor deze LinkedIn marketing training is 499 euro